Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Post

5 начина да превърнем „харесванията” във Facebook в реални маркетингови резултати

Фейсбук маркетингът е постоянна игра на числа, а този, който успее да събере възможно най-много „харесвания” – печели. На човек е вродено винаги да желае повече и повече. Същото се отнася и за маркетинга в социалните мрежи. Във всеки случай смисълът и ценното в една социална медия е не колко фена или последователя ще бъдат привлечени, а каква ще е ефективността от тях.

Ако сте решили да развивате бизнеса си във Facebook не бива забравяте, че първата и всъщност най-лесна стъпка в целия процес е реалното привличане на фенове и последователи, но нещата далеч не приключват със създаване на голяма аудитория. Ето и 5 начина да превърнете „харесванията” в реални маркетингови резултати.

1. Направете предложение, което няма как да бъде отхвърлено

Някои кампании се разпадат, не толкова поради начинът, по който са изготвени, а защото се предлагат неправилно. Преди всичко, важна е позицията на клиента. Поставете се на негово място, погледнете нещата от неговата гледна точка и си представете как би реагирал той. Оставете си вратички да променяте параметри и цели, в зависимост от потребността, която клиентът Ви има, защото когато той разбере че е значим и ще получи реални бонуси, шансовете да бъде удовлетворен и да сподели със свои приятели значително нарастват.

2. Изгответе подробен план.

Най-успешните кампании във Фейсбук се простират времево в около 2-3 седмици. През този период се усеща драстично нарастване в публикациите, промотирането и цялостното задвижване на проекта. Преди да стартирате, обмислете как ще успеете да задържите инерцията и да продължите да засилвате трафика на потребители към страницата. Това включва всички възможни начини да се свържете с аудиторията си: чрез и-мейли, кореспонденция в Twitter, LinkedIn, Google+, както и евентуално на живо.

3.Промотирайте проектите си … НАВСЯКЪДЕ

Няма универсална формула, която да ви гарантира успех, за това най-добрата алтернатива е да достигате до хората, които биха имали потребност от вашите продукти или услуги по всички възможни начини. Това може да се случва чрез и-мейли, всички възможни социални медии, чрез блог, също така и офлайн. Въпреки, че проектът е същият, не забравяйте да адаптирате съобщенията си към съответната медия, която ползвате. Например, не е препоръчително да ползвате туит като статус във Фейсбук, защото рискувате феновете ви да го възприемат като автоматичен ъпдейт. Не трябва да им давате поводи за съмнения, че във вашата страница могат да комуникират с човешко същество.

4. Потърсете обратна връзка от клиентите си

Поддържането на връзка с клиентите, след приключването на дадена кампания е много важно. Докато сте приковали вниманието им в даден проект, предложете им да размените контакти в различните социални мрежи, за да поддържате константна връзка и да затвърдите отношенията си и за в бъдеще.

5. Повторете успеха си, а не кампанията

Ненужно е да правите аналогични кампании на тези, случили се до момента, но постоянния интерес в аудиторията и частта, в която те доброволно ви промотират си остава екзистенциална. Затова бихте могли да предлагате различни оферти всеки месец, включващи промоционални цени за лоялни клиенти или, например, допълнително разширено съдържание. Играейки с подобни „бонуси” всеки път, засилването на интереса на потребителите е гарантирано.

Развивайте се, научавайте нови неща, подобравяйте и усъвъшенствайте навиците си. Не забравяйте успеха идва в резултат на съвкупност от полезни навици, ясна цел и доза ентусиазъм!

Ако имате нужда от съвет или консултация за развитието на вашия бизнес във Facebook.,  можете да се свържете с нашите консултанти на info@vivid-store.bg