Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Post

Как да повишите продажбите си чрез Facebook

Факт е, че Facebook тотално промени навиците на хората и правилата в бизнеса. Преди хората бяха готови да навъртят стотици километри по магазините във всякакви климатични условия за да открият продукта, който искат да купят.  Сега обаче, след масовото налагане на мобилния интернет и „Smart“ джаджите нещата се промениxa - човек вече може да открие желаната от него покупка докато разглежда фийда на своя профил във Facebook.

Facebook e феномен, който успява да обедини над 1.06 милиарда активни абонати от цял свят. За изминалата година социалната мрежа отбелязва ръст от 57% на потребителите използващи мобилната версия на сайт. Месечно активните профили на мобилната версия на сайта достигнаха 680 милиона съобщава доклад на Socialbakers.com.

Ако се има предвид, че човек разглежда фийда си между 5 и 10 пъти дневно (доста често и много повече пъти) мисля, че не остава никакво съмнение, че Facebook е най-добрата витрина за всеки един бизнес.

Малкия и среден бизнес в България е в процес на адаптация към новите привила в бизнеса. За да спомогнем за по-динамичното развитие на този процес Ви представяме основните предимства, които предлага Facebook за развитието на онлайн бизнеса, както и съвети и идеи, които можете да приложите в своя бизнес.

Предимства:

 

  •  Обединява хора, които имат интерес към предлаганите от вас продукти или услуги.
  • Предоставя възможност за директна комуникация с вашите почитатели, настоящи и бъдещи клиенти.
  • Възможност за лесно промотиране и представяне на нови продукти/услуги.
  • Лесно можете да се ориентирате в желанията и предпочитанията на своите клиенти чрез анкети.
  • Бизнеса ви лесно достига до нови хора, когато вашите фенове споделят информация от вашата страница със свойте приятели.
  • Можете да осъществявате директни продажби от своята бизнес страница.

ИДЕИ, КОИТО МОЖЕТЕ ДА ПРИЛОЖИТЕ В СВОЯ БИЗНЕС:

1. Промотирани поустове:

 

Все още малко хора осъзнават предимството на тази опция. Промотираните поустове са подходящи, когато искате ваша публикация да достигне до повечето от почитателите на вашата страница или до нови хора. Тази опция ви позволява да достигнете до много по-широк кръг хора в сравнение със стандартните публикации, които достигат само до хората, които на скоро са взаимодействали с вашата страница. Цената се сформира от броя на феновете, които имате.

Не се заблуждавайте от бройката на феновете, значение имат единствено броя на хората, които взаимодействат с вашата страница!

Промотираните поустове са подходящи за представяне на:

  • Нови продукти
  • Събития
  • Промоции
  • Каузи
  • Интересни неща, които се случват с бранда Ви
  • Конкретни оферти

Добре е да знаете че:

- Всяко взаимодействие на ваш фен с поуста се отразява на стената на неговите приятели.

- Може да промотирате всякакви постове – снимки, видеа, статуси, линкове.

- Промотираните поустове могат бъдат публикациите от timeline-a на фен страницата от последните 3 дни. Можете да промотирате поуста чрез натискане на бутон “Promote” под него.

- Тези поустове са отбелязани като sponsored във feed-a, т.е. хората са уведомени, че това е платена реклама.

- Плащанията се контролират от Ads Manager-a.

- Поустовете се контролират от екипът на Facebook Ads – не злоупотребявайте!

2. Реклама във Facebook 

Facebook предлага наистина много изгодни условия за реклама. Освен, че цената се заплаща на клик, предлага много опции за селектиране на конкретна таргет група. Можете да зададете филтри на вашата таргет група по:

  • възрастова група
  • пол
  • ниво на образование
  • социален статус ( женен, омъжена, сам(а), сгоден(а).. )
  • интересува се от жени/мъже

След като вашата реклама е онлайн, вие разполагате със статистика за това колко пъти е била показана вашата реклама ( дори и да плащате на клик ), и колко заплащате за клик/показване.

3. Електронен магазин интегриран във Фен страница:

Можете да създате електронен магазин с платформата Vivid Store, който лесно можете да интегрирате в своята фен страница. Магазините Vivid Store могат да бъдат интегрирани в сайтове и блогове. Създаването и конфигурацията отнема по-малко от 30 минути.

Добре да знаете че:

- Електронните магазини във Facebook имат таргет различен от онлайн магазина. Бъдете на ясно, че потокът от клиенти, които достигат до вашия фейбук магазин могат никога да не достигнат да вашия онлайн магазин. Приемете фейбук магазина като нов търговски обект в Интернет.

-Използвайте го като инструмент за промотиране на вашите продукти

- Предоставяйте специални преференции на свойте почитатели, който могат да открият във вашия фейбук магазин.

4. Ексклузивни промоции във Facebook:

Дайте на своите почитатели уникално предимство, за това че са част от вашата общност.

Може да представите своята промоция като:

- Уникален код за отстъпка, който е валиден само за вашия електронен магазин във Facebook.

- Промо код за ограничен брой артикули от своя електронен магазин.

- Промотирате най-новите продукти първо пред своите феновете.

- Накарайте вашите почитатели да се чувстват специлни и привилегировани.

5. Комуникация

Търсете комуникация с вашите почитатели като:

  • Задавате въпроси
  • Създавате дискусии
  • Насърчавате и поощрявате споделянето на мнения
  • Винаги запазвате добрия тон
  • Отговаряте бързо на техните въпроси по възможност на кирилица
  • Показвате, че сте загрижени за тях и цените и уважавате всеки един от тях
  • Давате причина да се връщат отново и отново.
  • Вдъхновявате своята аудитория

6. Стратегия за публикуване

Изградете си стратегия на публикациите. Наблегнете повече на КАЧЕСТВОТО, не на КОЛИЧЕСТВОТО. Обмислете каква е целта  на вашата страница в по-дългострочен план.

Стремете се да представяте:

  • Интересна информация свързана с вашия бранш.
  • Новини и интересни факти за предлаганите от вас продукти
  • Полезна информация за ефективното използване на продуктите/услугите

Наблягайте на ефекта, който клиенти Ви ще получат от използването на вашите продукти. Не забравяйте, че когато човек извади няколко хиляди от джоба си за да закупи автомобил, той не си купува техническите характеристики, а по-комфортен транспорт.

Бъдете социални, споделяйте снимки на екипа и работния процес и разбира се от фирмени партита и събития… ;)

7. Организирайте събития:

За да затвърдите връзката със своите фенове създайте им „offline“ преживявания с вашия бранд или продукт. Можете да организирате дегустация, да ги поканите да се повеселите заедно, да организирайте презентация на вашите продукти/услуги или пък да обявите дни на отворени врати, когато вашите фенове могат да ви посетят във вашия офис.

Търсете нови начини да комуникирате със свойте почитатели!

Бъдете креативни и изградете стратегия за представянето на своя бизнес във Facebook. За да повишите успеха си в социалната мрежа инвестирайте, експериментирайте и бъдете постоянни!

Винаги можете да разчитате на нас, ако имате въпроси или нужда от професионално мнение за изграждането на стратегията и представянето на вашия  бизнес във Facebook! Можете да се свържете с нас на office@vivid-store.bg